Nardo bil har tatt steget fra tradisjonelt verksted til å bli Volvo personal service-senter. Foto: Tore Lyngvær

Nardo bil i Kristiansund er blitt utstillingsvindu for Volvo i Norge. Bedriften i Kristiansund fikk i dag prestisjetung sertifisering.

Volvo-forhandleren på Løkkemyra har nemlig lagt om fra tradisjonelt bilverksted til noe Volvo kaller Volvo Personal service (VPS). Denne overgangen er de først i Norge på å gjennomføre.

– Tanken er at vi skal være veldig forutsigbare for kundene. Når du bestiller service hos Volvo, skal du få et klokkeslett for innlevering og utlevering, forklarer konseptansvarlig Rune Solbakken i Volvo Norge. Dette gjør vi enkelt og greit for at kunden skal være mer fornøyd. I tillegg så gjennomføres service og reparasjoner mer effektivt og dermed rimeligere.

Videre er konseptet at du får en tekniker å forholde deg til. Den samme teknikeren får du også neste gang du skal ha bilen på service. Teknikeren som skal fikse på bilen din er også den du møter og den som du betaler til. På den måten får du et personlig og tett forhold til teknikeren.

Volvo ruller ut nå konseptet for fullt, og i løpet av 2019 skal 90% av kundene være omfavnet av VPS. Og konseptet er kommet i stand på bakgrunn av kundeønsker og en markedsundersøkelse utført med mer enn en million kunder over hele verden.

Hos Nardo bil i Kristiansund har de holdt på med et omfattende treningsprogram de siste seks månedene. Verkstedet er bygget om og åpnet for kundene.

– Flere var litt skeptiske i starten, men etterhvert som vi har drevet fremover, er skepsisen borte, sier teamleder Per Tore Mørk. Nå jobber teknikerne i tospann og lærer av hverandre. I tillegg har de tilgang på ekstra ressurser ved behov.

Daglig leder Aasmund Brevik er stolt av hva bedriften har fått til. Nå vil Volvo bruke hans firma etterhvert som andre verksteder skal sertifiseres på samme måte.

– Vi er stolte av at Volvo vil bruke oss som utstillingsvindu i denne forbindelsen, sier han til KSU 24/7. Folkene på verkstedet har tatt utfordringen på strak arm, og vi er svært godt fornøyd med det vi har fått til. Våre kunder møter et verksted og et team med teknikere som du ikke finner andre plasser.

Servicemarkedssjef Ola Bksasp og daglig leder Aasmund Brevik.

Servicemarkedssjef Ola Boksasp og daglig leder Aasmund Brevik.

Regionsjef Volvo Cars Norge Patrik Karlsson og daglig leder Aasmund Brevik ved Nardo bil.

Regionsjef Volvo Cars Norge Patrik Karlsson og daglig leder Aasmund Brevik ved Nardo bil.