Terje Olsen. Foto: Fotograf Engvig

Av Erika Indergaard, Kvernberget Vekst

Nå lanseres «Kvernberget, så klart!» – en holdningskampanje som skal bevisstgjøre befolkningen på Nordmøre om flyplassens betydning for mennesker, næring og kultur i lokalsamfunnet.

11 flotte regionspatrioter vil pryde kampanjen som ambassadører for Kvernberget flyplass. Ambassadørene er mennesker som, av ulike årsaker, er avhengig av eller drar stor nytte av vår lokale flyplass. En av disse er Terje Olsen, som pendler til Oslo og direktørjobben i Veidekke Industri AS.

– Uten Kvernberget lufthavn kunne jeg ikke hatt den jobben jeg har i dag. Da hadde valget blitt å finne på noe annet eller flytte fra Nordmøre, sier Olsen.

Engasjement og trafikkvekst

Gjennom kampanjen vil vi bidra til framsnakking av flyplassen og økt lojalitet blant reisende til og fra Nordmøre. Vi vil skape positivt engasjement, økt oppslutning, og til syvende og sist trafikkvekst ved Kristiansund lufthavn Kvernberget.

Det er Kvernberget vekst som har tatt initiativ til kampanjen og utarbeidet ideen. Vi er også med og finansierer kampanjen sammen med Avinor, næringsfondsmidler fra kommunene Kristiansund, Aure og Averøy samt lokale bedrifter. KNN har stått for prosjektledelse.

Lokalt samarbeid

Flere lokale bedrifter har bidratt med viktige leveranser inn i prosjektet. Fotograf Engvig har tatt bilder av ambassadørene, Eggedosis har stått for design av plakater og trykte annonser, Develo har stått for kampanjenettside og tekstproduksjon, mens Borøchstein film- og reklameverksted har produsert videosnutter.

Av andre samarbeidspartnere vil vi nevne Widerøe Ground Handling på Kvernberget, Tidens Krav og Radio KSU 24/7.¨

Vi vil takke alle leverandører og samarbeidspartnere, som på hver sin måte har bidratt til at vi kan gjennomføre denne kampanjen, og ikke minst alle våre flotte ambassadører som stiller opp for en betydningsfull sak